Oct 29, 2011

~Aku dan Rama-rama~


سبحان الله وبحمده, سبحان الله العظيم


Aku pernah bersama sang rama-rama
memasang kepak di kiri kanan
berekspedisi meyusuri alam mega
terbentang antara gumpalan bebenang putih

Melakar ranum impi bersama sang rama-rama
menyelinap lembah
merentasi jurang
tiap pelosok aku terjah
tika sunyi laila hingga sepi subuh
bersama ditemani senyum mereka
sambil cuping menangkap bisik Ilahi
mengetuk pintu hati yang kian beku

Di sisi sang rama-rama
aku dilayan bak sang ratu
tiada sunyi, tiada sepi

Sekali
sang rama-rama merayu
bawa mereka ke duniaku
terus aku kelu
seraya pulangkan kepak pinjaman

Maaf ku pinta duhai sang rama-rama
bukanku tidak mahu tapi malu menebal
duniaku penuh mitos misteri
kubimbang, kepakmu kan carik
koyak rabak, tinggal perca

Sang rama-rama
tiada sanggup kulihat
dirimu teroleng-oleng disini

Lantas kuputus
teruskan kamu setia di duniamu
biarku pulang ke duniaku

Walau aku dan kamu bahagia bersama.

Bukanku tak pantas
tapi rentak tariku dan sang rama-rama
tiada sama,besar beda

Rama-rama, selamat tinggal...


kisah aku dan sang rama-rama,
29082009.

2 comments:

Anonymous said...

suka baca entri amy ;) the way you luahkan dalam post sangat menarik.

nuramiliaz said...

ain!! :D