Aug 22, 2009

Ramadhan Kareem~

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah


Masih diberi kesempatan untuk merasai nikmat BerRAMADHAN tahun ini. Semoga sampai ke penghujungnya.

Ramadhan kali ini, pasti tidak sama dengan Ramadhan lalu
Ramadhan kali ini, pasti berbeza dengan Ramadhan lepas...

Ramadhan kali ini, aku minta...
Ramadhan kali ini, aku harap...
Ramadhan kali ini, aku mohon...
Ramadhan kali ini, aku pinta...
Ramadhan kali ini, aku damba...

... menjadi Ramadhan yang paling bermakna
Agar jika ini Ramadhan terakhirku
Aku tidak menyesalinya...

Tapi,
Mampukah?
Dalam keripuhan yang melanda
Dalam kesibukan yang menghimpit
Dalam kesesakan yang mendalam
Berjayakah?
Untukku hiasi Ramadhan ini
dengan perhiasan yang terbaik.....

Ya Allah, jangan Engkau letakkan dunia dalam hatiku~


p/s : Jangan lupa untuk bershopping sebanyak mungkin. Bukan bershopping pakaian raya, bukan juadah berbuka puasa, bukan tiket balik kampung, bukan perabot-perabot baru, tapi bershopping PAHALA.
Bukan di One Utama, bukan di Mid Valley, bukan sempena Merdeka, bukan jua sempena Aidilfitri tapi sempena RAMADHAN MUBARAK...Bulan Ramadhan, bulan 'Super Duper Mega Sale' umat Islam. Jangan ketinggalan, jangan lepaskan peluang!!!

~Fastabiqul khairot!


Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana
diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa.
Al-Baqarah : 183

4 comments:

fieqa said...

salam ramadhan almubarak amy~


besh entry nie.menegur hati aku jugak!


=)

insyaAllah
sama2 mujahadah..

salam ukhuwah fillah..

serikandi harapan said...

amy..
jom sama2 berpesta ibadah!
moga RAmadhan kali ini lebih baik dr sebelum2 ni~

amy said...

amy to fieqa

salam Ramadhan Mubarak kembali
iAllah,sama2 bmujahadah~

nuramiliaz said...

amy to nadh

jom yop! =_
iAllah,doakn sama2