Jul 26, 2009

Alhamdulillah, Ukhwah Itu...


Subhanallah...

Alhamdulillah...

Lailahaillallah...

Allah Akbar...


Tiada kata yang dapat menterjemahkan rasa gembira saya. Kedatangan mereka cukup membahagiakan. Amat!

Hampir kesemua ahli dorm F32 bertemu kembali. Walau dalam pertemuan yang singkat, tapi cukup bermakna.

Ukhwah itu, Insya-Allah ukhwahfillah.

Benar, Allah itu Maha Adil. Sehari sebelum kedatangan mereka, Allah timpakan saya 1 ujian yang agak perit untuk saya terima. Berendam air mata keseorangan.

Namun, percaturan hidup yang diatur Allah ini sangat indah. Allah hantarkan mereka kepada saya. Menghilangkan duka dihati.

Ya, saya redha. Walau saya tak dapat 'itu', tapi saya dapat 'ini'. Saya yakin, Allah dah tetapkan setiap orang dengan bahagian masing-masing. Mungkin mereka yang dapat 'itu', tak dapat 'ini'.

Sahabat, terima kasih sangat-sangat sudi datang ke teratak saya.
Jangan lupa sentiasa doakan persahabatan kita berkekalan hingga ke Sana.
sayang kamu !!!


Jom lagukan doa ini sama-sama. Sambil flashback kenangan-kenangan kita bersama. Bayangkan sekali kita nyanyi lagu ni sama-sama lepas solat kat Musolla Saidatina Khadijah sambil ribat. Ya Allah, rindunye...

DOA RABITAH HATI

Hati ini telah bersatu
Berkumpul di perut bumi-Mu
Hati ini telah berpadu
Bersatu memikul beban dakwah-Mu
Hati ini telah mengikat setia
Untuk mendaulat
Untuk mendokong
Syariat-Mu di alam maya
Maka Ya-Allah
Eratkanlah ikatan yang ada

Kekalkan kemesraan yang ada
Tunjukkanlah jalan yang benar
Tunjukkanlah dengan cahaya-Mu
Tiada malap terangi alam-Mu
Hidup suburkanlah dengan ma'rifat-Mu
Tapi jika ingin mematikannya
Matikanlah sebagai syuhada'
Dalam perjuangan menegakkan
Agama yang mulia
Dalam perjuangan menegakkan
Agama yang mulia


p/s : saya suka baju kita


7 comments:

megaa said...

salam amy.

wah bestnye reunion die.
jeles saye~
:p

p/s:mane alamatnye ni?cepat2.

nuramiliaz said...

bes sgt2..alhmdulillah..

jgn la jeles dayah..nnti kite wak reunion klas lak nk?? tggu dayah blk dlu..ok?

mahir said...

salam ziarah...

alhmdulilah...dpt gak kte jmpa.. itulah nikmat drpdNYA..semoga ukhwah kte smua ni hanya keranaNYA..

saling ingat-mengingatkn, susah senang brsama :)

zara_alia said...

amy....i'm so touch..huhu..nak copy rabitah ati eh...huhu

ukhuwah 4 eva!!nt dtg usim plak tau..hehe

pengemislaila said...

maher, 2 la..da lame mrancang.,dari plau pngkor jd bndar utama..hehe

iAllah,slg mgingatkn.

nnt dh ke indon jgn lupe kami!

pengemislaila said...

kilah..spatutnye lps sesi tzkirah mlm tu kite nyanyi sama2 lagu2 k.i kn? =)

ok2..iAllah,nnti amy smpai usim..nk carpet merah tau.!

Liyana said...

yup..our ukhwah is da best...
takde bnda bleh gnti ukhwah yg kite ad..ak syg ukhwah nih smpai akhir hyt ak..
thanx korg sbb dtg...
ak rse srba slah sbb ak rse mcam ak plg byk x cntact korg sgt...
sorry tpi believe me, i'll always miss u all..

syg korg..rndu korg...