Oct 16, 2010

~Kasih-sayang Itu Hadir Seiring Tanggungjawab~


Subhanalllahi wabihamdih
Subhannallahil a'dzim

Alhamdulillah. Masih diberi kesempatan merasai nikmat hidup.

Terlalu banyak isi-isi dalam kehidupan. Dan saya acapkali lupa mensyukurinya!

Kematangan itu bukan pada usia tapi amal dari ilmu di dada yang menentukannya. Dan saya masih sangat-sangat tidak matang!

Bagaimana anda menilai seseorang itu mencerminkan diri anda yang sebenar. Dan saya sering silap menilai orang mencerminkan diri saya yang sentiasa membuat kesilapan!

Mereka sentiasa menjadi lebih bagus. Dan saya masih di sini dan begini!

Kata mereka kasih-sayang itu mesti dibuktikan dengan tanggungjawab. Dan saya bilang sayang tapi tidak pula bertanggungjawab!

Jalan yang sukar itu tidak ramai yang pilih. Dan saya selalu memilih untuk mengambil jalan mudah walhal jalan mudah sekarang akan menyusahkan kelak!

1 maksiat 40 tahun yang lampau masih mampu mereka ingat. Dan saya sudah lupa dosa-dosa sebentar tadi!

Buat yang wajib dan tinggal yang haram itu untuk orang awam. Dan saya tidak mahu sekadar jadi orang awam tapi yang wajib masih terasa berat nak buat, yang haram susah nak tinggalkan!

Orang yang terlalu mengikut emosi itu tidak bijak. Dan saya selalu terikut emosi bermakna saya tidak bijak!

... dan saya perlu berubah!!!


Usrah tadi memang buat diri terpukul. Hamdalah!

16 Oct 2010
budak yang sedang homesick
rindukan mereka di tanah air
=)

3 comments:

-zuriati afifah- said...

salam 'alaik..amy

zu setuju sangat dengan apa yang amy tulis ni..[rasa terpukul juga]

sama2 berubah ke arah yang lebih baik ye..{salam transformasi]

[adat orang belajar jauh...merindu..hihihi] ^_^

mahir said...

thanx amy atas perkongsian yg bermanfaat..iAllah :)

nuramiliaz said...

to zue
wsalam
jom2..transform!!
:)

to maher
iALLAH :)