May 5, 2012

~Daerah Pilihan~

سبحان الله وبحمده, سبحان الله العظيم



Terlalu banyak compangnya. Jelas.

Setiap kali bersama mereka, kekerdilan diri sangat terasa. Jauh kebelakang aku tercampak. Dalam segala hal, akulah tercorot.

Mahu saja menyorok dalam quilt tidak keluar-keluar. Menyorok lama-lama. Sampai selesai mereka berkata-kata. Setiap kata menusuk tajam dalam kalbu. Mahu saja air mata jatuh ke pipi. Bertahan. Bertahan. Bertahan. Entah mengapa sejak kebelakangan ini, sangat sensitif. Tidak pernah-pernah begini. Tanda meningkat dewasa mungkin.

Bukan tidak mahu tapi aku sedang membina mampu. Ingin sekali aku berubah. Tidak mahu seperti dulu lagi. Tolong, bantu aku. Mahu tinggalkan daerah jahiliyah itu jauh-jauh. Tinggal yang sampai tidak mahu jumpa kembali. Jangan seperti sebelum ini. Bukan tidak pernah merantau tinggalkan daerah itu tapi sekejap cuma permusafiran aku. Tidak cukup faham barangkali. Ikut-ikutan semata mungkin.


Lantas kembara menuju daerah pilihan tidak bertahan lama. Daerah pilihan tidak sudi menerima aku. Atau aku yang tidak selesa di sana. Kerana aku belum benar-benar mengerti. Mengerti dengan hati.

Tapi kali ini, aku nekad! Mahu musafir ke sana lagi. Kali ini untuk tinggal tetap di sana. Di daerah pilihan itu. Bersama mereka yang hebat. Moga kali ini aku diterima seikhlasnya. Walau aku tahu aku tidak layak. T_T




Terima aku, Ya Allah, tolong!






~Andai aku lupa, moga ini boleh ingatkan~
 
 
Rehatkan Malaikat sebelah kiri
Penatkan Malaikat sebelah kanan
 
Kerana mereka yang lain sedang bermujahadah 
Mengapa tidak kamu?

Ayuh!



Daerah pilihan aku dan kamu,
Daerah Pahala.

No comments: